perasaan meluat yang tiba2 datang.

Apabila sudah lama tak update, masalah saya ialah saya tak tau nak cerita apa.Padahal dlm interval itu, saya byk terpikir tentang macam2 perkara.Banyak kali terfikir untuk menulis tapi tak kesampaian jugak.

Kenapa?

Kerana di ofis (di mana satu2nye tempat saya boleh dapat internet connection yang bagus) saya sangat bizi.Walaupun lepas pukul 530 petang.Last week saya pulang pukul 9 malam.

Kerja macam saya ni banyak masalahnye. and problemnye. source dia macam2.system, users, people.tapi setelah setahun kerja macam ni saya rasa manusia ni memang susah nak handle.tapi bila bercakap dengan big boss saya kena translate benda tu sebagai challenge. supaya saya tak terkantoi yang saya ni sebenarnye bukan incredible hulk yang boleh buat semua benda.kenapa saya nak sembunyikan masalah saya?because sekarang ni saya kena maintain kerja yang saya tak passionate sangat ini, supaya saya bolehbayar kereta,rumah,pakaian dan makanan yang saya perlukan untuk buat kerja ni jugak.

Sangat ironi.

Setelah setahun di alam pekerjaan,sekarang saya sudah mula terhidu dan terlihat bayang2 of the other side of working life.Apabila benda2 macam ni berlaku di hadapan mata sendiri, its hard to keep closed eyes and deaf ears.

Mat salleh kata “Its a dog eat dog world”. Sometimes you just cannot trust anybody. Everything is about taking care of your own a**. Push the problems to other people, find someone else to blame. People are doing it all around me.

Now i see. Seboleh2nya masing2 nak mencuci tangan, nak sabun and kalau boleh nak pakai disinfectant sekali.

I hate this world. But heck,i need to live in it.

Lantas semakin kuat azam dalam diri untuk satu hari nanti menjadi surirumah professional sahaja. Biarlah kalau tak dapat jadik career woman pun, director mahupun CEO.

Tapi perjalanan ini masih jauh. Banyak yang perlu dicapai sebelum saya menjadi surirumah professional. Sebelum menjadi seorang Martha Stewart melayu.

Maksud saya surirumah professional bukan bermaksud katak di bawah tempurung, tetapi seorang perempuan yang matang dan penuh ilmu pengetahuan. Surirumah bukan bermaksud senang diperbodohkan atau diperlekehkan. Mungkin akan datang ada satu generasi surirumah yang maju dan berjaya. Just like those people in black suits sitting on top of a tower.

Mungkin satu hari nanti, apabila sudah sampai threshold meluat saya terhadap dunia pekerjaan yang penuh udang di sebalik batu, saya akan jadi seorang Martha Stewart melayu.

Maybe.

6 thoughts on “perasaan meluat yang tiba2 datang.

  1. intanfareha

    hey yun…sgt sedih aku membacanye..cannot imagine how much stressful it is..setahu aku mung very strong and mcm bukan mung yg writing..hurmmm harap mung sabar and byk2 berdoa that Allah will ease sume ur task.Come here cepat2 and kite pillow talk ok…yg ni no radin…hihiih..anyway hugsss bebeh!!hang in there ok…im looking forward to see you in mac or april..

  2. sarahtebuan

    sekuat mana ponx seorang pompan, ade limit dia jugak..we r just human being..
    wa wahh..mcm yg dibincangkan b4, kite mmg akn menjadik surirumah yg berjaya anti..hopefully we can do manicure n pedicure b4 fetch anak2 kite balik sekolah k 😉

  3. i dreamt of becoming a housewife since aku budak lagi, so aku paham hehe. working life, damn sure byk org call ko this week! sabar2. anyway, aku tak jadi anta soklan2 crystal reports tu..aku gune trick laen huhu. c u really soon hosmet!

  4. insan

    relax….sebelum org taici, awak taici kat org dulu..tu utk org yg x bole trust, prepare semua bullet yg ada…
    utk yg bole trust, jadik kan kwn, then, keje pun senang..bereh…janji dpt duit hujung bulan..balik rumah, tinggal masalah dekat jln, esok dtg keje, kutip balik…

Leave a Reply

